МОЛОДЬ ТА ІННОВАЦІЇ: ПРО STARTUP І БІЛЬШЕ

17 березня 2016 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Студентство та інновації: startup-проекти молодих дослідників».

Модераторами заходу були співголови Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Університету Дудар Ольга, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук, учасник програми “Молодь змінить Україну” (Німеччина, 2013) та Сізоненко Катерина, студентка ІV курсу напряму підготовки «Початкова освіта» Педагогічного інституту.

З вітальними словами до учасників конференції звернулися: Жильцов Олексій Борисович, проректор з науково-методичної та навчальної роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент та Мелих Ольга, керівник Асоціації учасників програми «Молодь змінить Україну» Благодійного Фонду Богдана Гаврилишина, кандидат економічних наук.

krasa

З доповідями на пленарному засіданні конференції виступили:

Кіртока Віолетта, журналіст інтернет-видання «Цензор.НЕТ» (тема доповіді «Волонтерсько-громадська ініціатива «Народний герой України»: створення та реалізація проекту, вагомість ордену для бійців»); orden

Костур Руслана, студентка VI курсу спеціальності «Журналістика», інженер відеозапису та відеомонтажу НМЦ тележурналістики Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді СловОпис – мультимедійний проект студентів та викладачів Київського університету імені Бориса Грінченка);

Гайдабрус Богдан, заступник декана з навчально-організаційної роботи факультету економіки та інформаційних технологій Сумського державного університету, кандидат технічних наук (тема доповіді «Проектно-орієнтоване управління реалізацією стартапів: практичний досвід»), учасник програми «Молодь змінить Україну» (Польща, 2015); 

bogdan

Одаренко Оксана, старший викладач кафедри журналістики та нових медіа, заступник завідувача кафедри з інформаційно-комунікаційних технологій Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Стартапи у гуманітарній сфері: цілі, задачі, особливості»);

Філіпов Ілля, співзасновник та керівник проекту EdEra, експерт з дистанційної освіти ОБСЄ (тема доповіді «Побудова соціального освітнього проекту: шлях та висновки»).

Після пленарного засідання студенти взяли участь у презентації конкурсних проектів на тему: «Студентські інновації для підвищення якості освіти».

Hrinchenko_conf

Підсумовуючи результати конференції, ще раз переконуємося, що саме молодь є рушійною силою, яка здатна трансформувати Україну та й світ загалом. Інновації були і є тим сектором економік багатьох країн світу, які змінили їх історію і перетворили ці країни на найбільш ефективні країни. Серед них саме ті країни, які вивчають учасники програми «Молодь змінить Україну». Зокрема, Австрія, Німеччина, Норвегія, Швейцарія, Швеція.

В інтерв’ю Gazeta.ua від 17.06.2015 Богдан Гаврилишин зазначив «Щоб країна рушила з “мертвої точки” потрібні інновації. Колись я винайшов інструмент – клапан, який випускає пару. Був наївний. Віддав безкоштовно патент американській компанії, яка впродовж десятиліть заробляла на цьому винаході 20-30 мільйонів доларів щороку». Проте, як і Богдана Hrinchenka2Гаврилишина, так і інших молодих стартаперів інтригує сам процес інновації – пошук того, як можна змінювати світ. «Каталізатором винаходів є не накопичення знання, а гостре відчуття потреби “чогось”», зазначає Б. Гаврилишин.

Говорячи про інновації в розрізі стартап-проектів молодих вчених та ініціативної молоді, варто зазначити, що за версією Bloomberg у 2015 Україна опинилася у списку Топ-50 Найбільш Інноваційних Економік. Згідно з цим рейтингом, Україна посіла 41 місце. Загальний показник України склав 56,77 балів. Перше місце з показником 91,31 балів зайняла Південна Корея. Також у п’ятірку лідерів увійшли Німеччина, Швеція, Швейцарія і Японія. Тим часом, США зайняли 8 місце, Китай – 21, а Росія – 12.

Поява на будь-якому місці в списку топ-50 повинно дати економіці привід для радості, оскільки це може означати стимул зростання в більш довгостроковій перспективі“, – відзначає агентство Bloomberg. Рейтинг був сформований на основі аналізу 200 світових економік, зазначає Tyzhden.ua

Крім того, український туристичний сервіс Tripmydream став переможцем змагання Seedstars Summit 2016 у Швейцарії серед тревел-стартапів, випередивши дев’ять своїх конкурентів з усього світу. В якості призу засновники сервісу (Тарас Поліщук та Андрій Буренок) отримали $500 тис.

Саме молодь складає на сьогодні найбільшу частку зайнятого населення у сфері креативної економіки світу. Для України цей термін ще досить новий, проте в інших країнах, зокрема США, галузь креативної економіки у 2014  додала до бюджету країни $698 млрд і забезпечила зайнятість для понад  4,7 млн осіб.

До сфери креативної економіки належать й такі стартапи, які були презентовані на конференції, і які уже втілюють в життя молоді українці. Зокрема й учасники Асоціації програми «Молодь змінить Україну» (МЗУ).

Серед багатьох стартап-проектів учасників Асоціації, відмітимо декілька.

СТАРТАПЕРИ АСОЦІАЦІЇ МЗУ:

Богдан Гайдабрус м. Суми Сумський державний університет. Створили мобільний додаток MyELIT для нашого факультету. Тепер усі охочі зможуть завантажити додаток і ознайомитись із університетом та факультетом. Додаток доступний для завантаження на iOS, Android: тут
Андрій Самбір м. Львів Зробили низку стартапів на аутсорс, які зараз дуже успішно просуваються і працюють. От наприклад проект STUDY-SMILE, де є україномовні завдання для дітей дошкільного та шкільного віку.
Килина Бішер м. Київ BOOKINBAG PR-агенція з продюсування проектів, людей та ідей. Ми працюємо на перетині піару та івентів.  Як правило, працюємо з бізнесом, що бажає втілювати освітні, культурні проекти. Часто — КСВ-проекти чи нетипові, корисні для суспільства рекламні кампанії. Нашими партнерами також були і є громадські організації, люди-бренди, команди, що поширюють знання в офлайні чи просторами павутини.
Вікторія Вдовиченко м. Київ Школа ефективного урядування: АДВОКАСІ. Інститут політики та урядування започаткував проведення освітньої, культурної та просвітницької діяльності, проектів ефективного й інноваційного управління. Команда організації складається з найкращих фахівців у сфері політики, адвокації, державного управління, дипломатії та міжнародних зв’язків.
Андрій Зінченко (засновник),

Ксенія Чоні – член організації

м. Київ GREENCUBATOR  Наше завдання – пробуджувати в людях віру в те, що вони можуть бути творцями змін в енергетиці.

Ми прагнемо поєднувати людей та ідеї, які відкривають нові енергетичні горизонти. Ми віримо, що саме енергетика розкриває безліч можливостей: від тепла вдома холодною зимою до енергії міжпланетних польотів. І ми шукаємо шляхи, як цікаво і неофіціозно просувати технічні, соціальні та економічні інновації для розумної, сталої енергетики.Освіта, підприємництво, соціальні інновації та медіа-ініціативи для сталої енергетики – наші ключові сфери спрямування зусиль.

Віктор Загреба м. Івано-Франківськ VISION ZERO” (“Нульове бачення”) – це створена у Швеції концепція, яка стверджує, що будь-які дорожні смерті – неприпустимі, і що треба прагнути звести цю цифру до нуля.
Шведи вирішили, що винуватити людей за те, що вони спричиняють аварії (blame the victim approach) – непродуктивно. Бо люди завжди помилялись і будуть помилятись. Але А що продуктивно? Побудувати розумну і безпечну систему менеджменту безпеки (safe system approach), в якій кількість смертей буде постійно знижуватись, поки не знизиться до нуля. Цей підхід показує вражаючі результати в Швеції, Британії, Данії, Голландії та інших країн ЄС. Понад 500 великих міст Європи вже досягнули нульової смертності!Завдання нашої ініціативи – кардинально зменшити смертність і травматизм в Україні, просуваючи концепції “Нульового бачення” і безпечної системи!
Юлія Харченко м. Київ ART BUSINESS LEAGUE  – международное сообщество, которое объединяет представителей творческого класса и ценителей произведений искусства.

Картины, скульптуры, керамика, другие hand-made арт объекты, все, что радует глаз человека, является достойным подарком или может стать предметом частной коллекции неравнодушного к прекрасному человека – это то богатство, которое требует особого мастерства в подаче покупателю, упакованное в обвертку истории создания и вызывает ЭМОЦИИ, которые размещают на стены в домах, в офисы бизнес компаний, в помещениях государственных учреждений, торговых центрах, кафе, барах, ресторанах, там, где есть присутствие человека, тесть везде, где мы спим, едим, пьем, ездим, учимся, отдыхаем. Пример проекта: здесь

Тарас Прокопишин м. Київ THE UKRAINIANSонлайн-журнал про успішних українців, ініціативу та відповідальність.
Роман Мельник м. Київ ЦИФРОВА ПОЛІЦІЯ – он-лайн сервіс для моніторингу та аналізу рівня злочинності у своєму місті, який посприяє у прийнятті безпечних рішень та полегшить комунікацію з поліцією.

Проект полягає у візуалізації на карті даних поліції про правопорушення та їхнього глибинного аналізу, які зможуть використовувати як прості користувачі, так і бізнес-середовище. Проект також допомагає підвищити загальну безпеку в місті та рівень довіри до поліції завдяки налагодженні нових шляхів взаємодії із правоохоронцями через можливість надавати свої дані про правопорушення та знайти швидко інформацію про свого дільничого. Розробка відбувається в рамках 1991 Open Data Incubator.

Ганна Бурлака м. Івано-Франківськ ТЕПЛЕ МІСТОтепле ставлення, теплі кав’ярні, теплі люди, теплі відносини, мініатюрність як перевага. Тут з’являється відчуття, що не все придбаєш за гроші, відчуття, що доторкаєшся до глибинних цінностей через простих людей, які тебе оточують. І це створює разючу відмінність від «корпоративної культури» великих міст. Теплий також означає натуральний та природній, без штучності. Відсутність штучності проявляється в усьому: матеріалах, їжі, природі, стосунках. Теплий означає мати «свій шлях». Це не намагання наздоганяти сучасні тренди, а пошук своєї сутності і демонстрація її з кращої сильної сторони. Якщо мова йде про конкуренцію, то люди і бізнес змагаються лише в тому, хто більше згенерує тепла.

За запрошення на конференцію та фото дякуємо: Київському університету ім. Б. Грінченка

Матеріал підготовлений: Ольгою Мелих